Un important operator de furnizare cablu, telefonie fixă şi internet din ţară a găsit o modalitate mai puţin ortodoxă de a acapara, la nivelul municipiului Zalău, noi clienţi. Potrivit reprezentanţilor unei companii concurente, acţiunea se derulează prin intermediul unor agenţi care se prezintă personal la domiciliul clienţilor, spunând că firma pe care o reprezintă a cumpărat operatorul de cablu la care respectivul are abonament, indiferent că este vorba de Bizar Telecom, UPC, Next Gen etc. Ulterior, le cer clienţilor să semneze un presupus nou contract pentru prestarea în continuare a serviciilor de cablu, internet şi telefonie prin cablu.
În cursul acestui an, reprezentanţii furnizorului de servicii internet Bizar Telecom Zalău au primit aproximativ 15 sesizări din partea abonaţilor despre faptul că agenţii unui alt operator de pe piaţă le-au cerut semnarea unor noi contracte, motivând că Bizar Telecom a fost cumpărat de compania reprezentată de ei.
După cum ne-a declarat reprezentantul de vânzări din cadrul companiei Bizar Telecom Zalău, Laura Csigi, agenţii puşi pe racolat noi clienţi reprezintă compania RCS&RDS. Zvonurile apărute în presa naţională că UPC furnizorul de servicii de televiziune prin cablu, internet şi telefonie fixă va fi cumpărat de RCS&RDS i-a pus în mişcare pe reprezentanţii companiei din urmă. Pentru a încheia noi contracte, agenţii RCS&RDS s-au prezentat la locuinţele mai multor zălăuani spunând că operatorul la care sunt abonaţi la momentul respectiv a fost cumpărat de compania pe care o reprezintă şi le întind acestora noi contracte pe care să le semneze. Aproximativ 15 persoane au sunat până acum la sediul nostru pentru a ne întreba dacă am fost cumpăraţi de altă companie, pentru a fi siguri de actul pe care au fost puşi să-l semneze, a declarat Laura Csigi.
Mai mult, doi abonaţi chiar au anunţat angajaţii Bizar Telecom Zalău că au la uşă câte doi agenţi ai companiei RCS&RDS care susţin că sunt noii proprietari ai Bizar Telecom. Ne-am prezentat imediat la locuinţa clienţilor, pentru a discuta cu agenţii respectivi. Inclusiv în prezenţa noastră, aceştia au susţinut în continuare că sunt noii deţinători ai companiei noastre. După ce i-am ameninţat că vom anunţa autorităţile despre intenţiile lor, au renunţat, a afirmat reprezentantul vânzări al Bizar Telecom Zalău.
Conform spuselor acestuia, unii clienţi chiar erau ameninţaţi că le va fi sistată furnizarea serviciului de cablu TV dacă nu semnează noile contracte care le-au fost puse în faţă.
În aceeaşi situaţie se află şi zălăuanul L.L., care s-a prezentat ieri la redacţie spunând că este una dintre persoanele vizitate de agenţii RCS&RDS. În cursul săptămânii trecute s-au prezentat la uşa apartamentului doi băieţi care mi-au spus că trebuie să semnez un nou contract cu compania RDS&RCS, motivând că au cumpărat pachetul de servicii cablu, internet şi telefonie fixă de care dispun prin operatorul Next Gen. Oferta a fost tentantă. Însă, pentru siguranţă, am apelat operatorul la care sunt abonat şi care mi-a infirmat cele spuse de agenţi. Săptămâna aceasta, miercuri, am luat legătura cu respectivii ca să le spun că nu mă interesează oferta, dar şi să îi întreb de ce au minţit. Mi-au dat doar explicaţii vagi, ba că nu au afirmat că au cumpărat altă firmă, ba că au vrut să încheie un alt fel de contract, ne-a spus acesta.
Bizar Telecom nu a fost cumpărat de RCS&RDS
Pentru a atenţiona clienţii să nu dea curs acestor agenţi, reprezentanţii Bizar Telecom Zalău au transmis sms-uri tuturor abonaţilor cu textul: Stimate client, orice informaţii legate de vânzarea sau sistarea serviciilor noastre furnizate de agenţi ai companiilor concurente sunt FALSE.
De cealaltă parte, reprezentanţii locali ai companiei RCS&RDS ne-au oferit, ieri, informaţii incerte cu privire la înteaga poveste. Avem agenţi în teren care prezintă ofertele companiei noastre. Într-adevăr, compania noastră a preluat mai multe firme, însă pe cele din mediul rural, a declarat Ioana Moga, unul dintre operatorii relaţii cu clienţii din cadrul Filialei Zalău a companiei RCS&RDS. Întrebat care sunt firmele şi când anume au fost acestea cumpărate, operatorul a precizat scurt că aceste informaţii sunt confidenţiale.
Directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, Claudiu Silaghi, susţine că până la ora actuală nu s-au depus reclamaţii din partea consumatorilor în legătură cu semnarea unor contracte neconforme. Reclamaţiile înregistrate împotriva operatorilor de cablu, internet şi telefonie fixă au constat în nemulţumiri privind rezilierea contractelor şi perceperea unor penalităţi ori comisioane, a precizat Silaghi.
Potrivit unor surse oficiale care doresc să îşi păstreze anonimatul, reprezentanţii unei alte companii concurente au sesizat deja Consiliul Concurenţei despre practicile considerate incorecte ale agenţilor companiei RCS&RDS.
Nu si-au vazut nici Bizar de afacere, din acest an in fiecare luna 2-3 zile pauza fara explicatii. Totul a culminat cu luna mai cand in fiecare saptamana 2 zile nu functiona sistemul de distributie tot fara explicatii. Au aparatura perimata,cablajele corojite si topite, si cu asta nu se poate furniza conexiune utilizabila de net. Sa nu se planga ca erau si nesimtiti dispecerii lor. Nimeni nu mai e dispus sa achite abonament lunar cu pauze, si stres.